Doei Nederland, Hallo Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Roos Braam - WaarBenJij.nu Doei Nederland, Hallo Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Roos Braam - WaarBenJij.nu

Doei Nederland, Hallo Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Roos

08 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Genadendal

Zo, daar ben ik weer. Dit keer vanuit het warme en zonnige Zuid-Afrika. Na afscheid genomen te hebben van iedereen stapten Renate en ik vrijdagochtend bepakt en bezakt in het vliegtuig. Ons avontuur ging van start!

Tijdens de vlucht hebben we ons goed vermaakt met onder andere films, veel eten en spelletjes. Na 11,5 uur zijn we geland in Kaapstad. We werden opgewacht op het vliegveld door projectleiders van hier en zijn vervolgens in een busje naar ons huisje gebracht. Het was 2.00 uur in de nacht (Afrikaanse tijd, dus één uur later dan in Nederland), toen we in ons huisje aankwamen, bedtijd dus!

De volgende dag hebben we ons best gedaan om ons een beetje te settelen in ons huisje. Het is best een groot huis en we hebben allemaal een eigen kamer, dus dat is wel lekker. Toch was het op het begin aardig kil en de geur in huis was ook niet heel aangenaam, maar het wordt langzamerhand steeds meer ons eigen plekje. Het uitzicht hier is echt heel mooi, overal om ons heen zijn bergen te zien. Ook zien we regelmatig bergen in brand staan, dit komt door de hitte.
Wat verder opvalt is dat er veel dieren op straat lopen, zoals koeien, paarden, honden, poezen en ezels. Deze dieren lopen gewoon los, hier moet ik echt nog een beetje aan wennen hoor. Daarnaast is het hier heel gewoon om op blote voeten op straat te lopen, bijna alle kinderen lopen hier zonder schoenen, best wel gek. Wat ook anders is, is dat we de stroom zelf moeten kopen in de winkel. Je krijgt dan een code en hiermee moet je de stroom opwaarderen.

Vandaag zijn we in een heel groot winkelcentrum geweest, ongeveer 75 minuten van Genadendal vandaan. We hebben flink veel ingekocht, want doordat we maar 23 kilo mee mochten nemen in onze koffer, hebben we handdoeken en dat soort dingen allemaal in Nederland gelaten. Na het bezoek aan het winkelcentrum zijn we naar het strand geweest. Daar hebben we heerlijk genoten van de zon en het mooie uitzicht.

Op dit moment zijn we nog volledig afhankelijk van Lizelle, dat is de projectleider van hier. Zij heeft een busje en wij huren vanaf dinsdag pas een auto. De afstanden hier zijn echt mega. We kunnen niet wandelend naar de supermarkt, want dat is echt te ver. We moesten een uur en een kwartier rijden om een strandhanddoek te kunnen kopen, dus dat zegt al genoeg.

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor alle lieve kaartjes, berichtjes, mailtjes, telefoontjes en cadeautjes die ik afgelopen weken gekregen heb. Ik vind het super leuk dat iedereen zo betrokken is bij mijn reis. Ik zal mijn best doen om jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Liefs,
Roos

  • 08 Februari 2015 - 20:14

    Monique:

    leuk Roos, zo'n uitgebreid verslag!

  • 08 Februari 2015 - 21:29

    Daan En Peer (www.kleutergym.com):

    Hoi Roos,

    Leuk om te lezen. Ziet er goed uit, geniet ervan.....! Ook voor Renate en de anderen.

    Daan, Sanne, Marylo, Leoni, Anne, Manon, Daniela, Arjan, Guus en Peter

  • 09 Februari 2015 - 10:37

    Myrna:

    Roooosjee, ontzettend leuk om te lezen en ook hele leuke foto's!!
    Geniet nog even van je vrije daagjes en alvast veel succes met je stage!
    Dikke kus en knuffel,
    Myrna

  • 09 Februari 2015 - 13:03

    Vivian Kouwenhoven :

    Lieve Rosie!

    Super leuk dat je een blog hebt aangemaakt! Je verhalen doen echt mij denken toen ik op stage ging naar Gran Canaria. Helaas was ik snel afgehaakt met schrijven. Hoop dat jij dat langer vast houd haha.

    Heel veel succes en plezier aankomende maanden!

    Xx Vief

  • 10 Februari 2015 - 11:59

    Eef:

    hoi roos fijn om te horen
    wat een leuke fotos en wel leuk dat er dieren op straat lopen
    wel wenen ja dat ze op bloten voeten lopen
    xxxxx eef

  • 10 Februari 2015 - 11:59

    Eef:

    hoi roos fijn om te horen
    wat een leuke fotos en wel leuk dat er dieren op straat lopen
    wel wenen ja dat ze op bloten voeten lopen
    xxxxx eef

  • 10 Februari 2015 - 22:15

    Elma:

    Hoi Roos,

    Wat een avontuur ga jij aan! Heel veel succes en ook plezier toegewenst!
    Ik lees graag je verslagen !
    Stoer hoor!
    Zet 'm op!
    Je 'oude' juf

  • 12 Februari 2015 - 11:22

    Jessie:

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt meid!
    Ook ervan genieten he!

  • 12 Februari 2015 - 20:30

    Anita S:

    Hoi Roos heel veel succes op je stage en in zuid Afrika. Leuk om je verslag te lezen.
    Geniet ervan , en ik ben best jaloers op dat mooie zonnetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Roos

Op 6 februari vertrek ik naar Zuid-Afrika, waar ik vervolgens voor 4,5 maand stage ga lopen op de L.R. Schmidt Primary School.

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 7983

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 21 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: