Over 2 weken is het zover!!!! - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Roos Braam - WaarBenJij.nu Over 2 weken is het zover!!!! - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Roos Braam - WaarBenJij.nu

Over 2 weken is het zover!!!!

Blijf op de hoogte en volg Roos

23 Januari 2015 | Nederland, Berlicum

Vandaag over twee weken gaat het grote avontuur beginnen!! Om 10.00 uur zullen Renate en ik vanaf Schiphol vliegen richting Kaapstad. De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest om alles te regelen. Vooral het regelen van het visum heeft ons veel tijd en energie gekost, maar het visum hebben we inmiddels binnen. Gelukkig maar :).

Wij zullen vier en een halve maand in Genadendal, Zuid-Afrika verblijven. Hier woon ik in een huis met Renate en nog één andere student van de Han. Hoe het huis er precies uit zal zien, geen idee, maar ik geloof dat het allemaal best goed geregeld is. We nemen deel aan het project Theewaterskloof van de Han en er zijn dus ook nog veel andere Nederlandse studenten die in dezelfde periode naar Zuid-Afrika gaan als wij.

Wij gaan stage lopen op de L.R. Schmidt Primary school in Genadendal. Hier zullen wij kinderen met een lees- en taalachterstand gaan begeleiden. Hiervoor is het wel belangrijk dat we de Afrikaanse taal beheersen en daarom volgen we op dit moment nog een cursus Afrikaans, zodat wij de kinderen kunnen begrijpen en zij ons.

Op dit moment ben ik nog druk met het afscheid nemen van iedereen, het inpakken van mijn koffer en het regelen van de laatste dingetjes. Ook heb ik vorige week afscheid genomen van groep 3 van de basisschool in Nederland waar ik ander half jaar stage heb gelopen. Samen met deze kinderen hebben we een slinger gemaakt die ik aan de kinderen in Zuid-Afrika ga geven (zie bijgevoegde foto). De kinderen waren onder de indruk van mijn plannen en hebben hun uiterste best gedaan om met z'n allen iets moois te maken voor de kinderen in Afrika.

Tijdens mijn verblijf probeer ik jullie via waarbenjij.nu op de hoogte te houden.

Liefs,
Roos





  • 23 Januari 2015 - 15:15

    Daan En Peer:

    Hoi Roos, klinkt goed! Wanneer is de barbecue daar? ;-) Veel succes en vooral veel plezier in South Africa!

  • 23 Januari 2015 - 20:03

    Joep En Tiny:

    Hoi Roos, veel succes en veel mooie ervaringen toegewenst. We gaan je zeker volgen en we zijn benieuwd naar je verhalen. Veel groeten van Joep en Tiny

  • 24 Januari 2015 - 11:16

    Monique Braam:

    Lieve Roos,
    Wat ga je een geweldig avontuur tegemoet!
    Nog lekker 2 weken thuis bij ons in de zandstraat, om de laatste dingetjes te regelen.

  • 25 Januari 2015 - 19:01

    Eef:

    Hoi roos veel plezier
    Ik ben jaloers
    Xxxxxxx Eef

  • 25 Januari 2015 - 19:05

    Jan En Anny:

    Hoi Roos.
    Wat een leuke onderneming, zeg. Zo kom je nog eens ergens. Je zult zien dat er meer is dan Middelrode en Den Dungen, al is het weinig. Overal mensen. Ook wij gaan je volgen. Heel veel succes gewenst! Veel groetjes.

  • 05 Februari 2015 - 23:28

    Familie Roefs:

    Hoi Roos,
    Wij wensen je een hele bijzondere en leerzame tijd toe.
    We blijven je volgen.
    Groetjes uit Loosbroek

  • 07 Februari 2015 - 10:37

    Monique:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Het was gisteren een hele lange dag, maar nu kan het beginnen, 4,5 maand Zuid Afrika!!!!!
    Vandaag lekker installeren in jullie huisje en de omgeving een beetje verkennen Geniet alvast van het mooie weer.
    Jammer dat er nog geen wifi in jullie huisje is maar dat komt vast goed
    liefs, van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Berlicum

Roos

Op 6 februari vertrek ik naar Zuid-Afrika, waar ik vervolgens voor 4,5 maand stage ga lopen op de L.R. Schmidt Primary School.

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 7995

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 21 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: